אגרילנד

רכישת קרקע חקלאית - כל ההצעות וכל המידע הרלוונטי למשקיע הישראלי

איזור נמל חיפה בדרך לשדרוג נדל"ני

החלטה שקיבלה השבוע הועדה המחוזית לתכנון ובנייה - מחוז חיפה, הצעידה צעד נוסף את התוכניות השאפתניות שיזמה עיריית חיפה לשדרוג איזור נמל חיפה. בדיוני הוועדה אושרו שתי תוכניות בניין ערים אשר מימושן יצריך השקעה בת מספר מילארדי ש"ח באיזור הנמל, הן בתפקידו הקיים בקליטת והוצאות מטענים והן כאיזור בילוי ומסחר. לפני כשנה לערך אושרו התוכניות על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה ולאחר מכן הועברו לעיון ותגובה מצד הוועדה המחוזית.

התוכנית הראשונה, תוכנית חזית הים (תמ"א 13/ב/1/1), לה הדביקו בעיירה את הכינוי היומרני מעט "חיפה-ברצלונה", מסמנת כמודל חיקוי את השימוש המושכל שנעשה בעיר הקטלונית בקרבה לחוף הים כמנוע לפעילות בילוי ותיירות. התוכנית מתייחסת לחלק המערבי בנמל, בו פועל כיום רציף לפריקה וטעינת מכולות. על פי מתווה שאושרת, האיזור המדובר ישנה את ייעודו לרציף עלייה וירידה מאוניות נוסעים בלבד והמרחב מסביבו ישנה את ייעודו מאיזור אחסון למתחם בילוי ותיירות, אשר יצור רצף עירוני בין העיר (דרך שדרות בן גוריון) לשטח הנמל. התוכנית כוללת פעולות משלימות לפיתוח האיזור, ביניהן: שיקוע מסילות הרכבת המפרידות בין העיר לאיזור הנמל ופיתוח פארק נחל קישון.

התוכנית השנייה אותה אישרה הוועדה עוסקת בשדרוג חלקו המזרחי של הנמל, בו יוקם רציף חדש ומשודרג לפריקה וטעינת מכולות (כתחליף לרציף המערבי שפעילות תופסק). על פיה תשריט התוכנית, הרציף החדש יבנה באורך של כ-1000 מטרים וברוחב של כ-500 מטרים, מימדים אשר יגדילו במידה ניכרת את קצב קליטת והטענת המטענים מן האוניות בנמל (זאת כמובן בהנחה שעובדי הנמל יסכימו לעבוד קשה יותר). מאחורי הרציף החדש מתוכננת הקמתו של איזור לוגיסטי, בו יוכלו החברות העוסקות ביצוא וביבוא לקלוט  את המטענים המגיעים ולבצע את עבודת ההכנה הנדרשת למטענים המיועדים לשילוח ימי.נמל ברצלונה

בנימה סקפטית מעט יש לציין כי תוכניות לפינוי נמל המטענים המערבי קיימות כבר יותר מעשור שנים, חלקן אף זכו כבר לאישור מצד גופי התכנון, אך נותרו בגדר תוכניות בלבד. על מנת שהתוכניות הנוכחיות (מעין נספח לתמ"א 13 המתווה את עקרונות התכנון הראויים לחופי הים בישראל) יזכו גם למימוש, נדרש לעיריית חיפה אישור חוזר מצד המועצה הארצית לתכנון ובנייה, לאחריו יובאו התוכניות כנראה לאישור הממשלה. אך המחסום העיקרי לביצוע התוכנית הוא התנגדותו העזה של ועד עובדי הנמל לתוכנית. מאחר ועובדי הנמל אוחזים בבעלות על אדמות נמל המטענים (אשר הועברה להם תמורת הסכמתם לרפורמת הנמלים ב-2005) התנגדותם לתוכנית היא בעלת משמעות ניכרת, זאת כמובן לצד כוחם הארגוני והפוליטי הנשען על ידם האוחזת בשלטר השביתות. במהלך השנים עלו יוזמות שונות פתרונות יצירתיים, שיעניקו לעובדי הנמל ערובות שונות כי עבודתם ופרנסתם לא תיפגע מן התוכנית, אולם אף אחד מן הפתרונות המוצעים לא הצליחו לשכנע את העובדים לשנות את עמדתם.

על בסיס אירועי העבר בנוגע לעימות בין רשויות שונות לעובדי הנמל, ניתן להניח כי כל עוד העימות יתנהל בין עיריית חיפה לעובדים, יוותרו התוכניות על שלולחן השרטוטים. תמיכה במימוש התוכניות מצד ממשלת ישראל עשויה להוביא לשינוי במאזן הכוחות ולהצעיד את נמל חיפה לעידן חדש.

 

לקבלת מידע על הצעות להשקעה בקרקע חקלאית- הקליקו על הקישור הרלוונטי

 

 

מעוניין להשקיע בקרקע חקלאית?

לקבלת הצעות להשקעה בקרקע חקלאית

מלא את פרטיך ונציגי חברות הנדל"ן יצרו עמך קשר

לקבלת מידע על פרויקט, הקליקו על השורה הרלוונטית

כתבות נצפות

חדש באתר